St Kilda


Idag begav vi oss till St Kilda där vi fann en jättefin strand!








De har en Luna Park här med visst. Deras entrégubbe är läskig!

Beslutsångest.
Vilken glass ska man välja när allt ser så gott ut?
Tillslut blev det mango och Cookie. Vågade mig inte på Red Bull-glassen till höger...










Det var så fint med glittrigt vatten när solen var påväg ner...



Simposer!

I stället för att surfa. Väldigt långgrunt utan vågor här.
Jag vill med prova!

Vi låg i gräset och lekte "jag har aldrig". Inte så himla spännande på två personer, men en del fick man reda på...





Vi träffade en lustig grek - Kostas. Han ville ha lite sällskap och bjöd oss på middag.



Finfin restaurang vid stranden där jag beställde kängurustek. Hur gott som helst!
35 dollar (190 kr) och han betalade för det! Hurra!
Godaste jag ätit i Australien.


Sen begav vi oss ut på piren igen för att se på pingvinerna som vandrade upp ur vattnet vid solnedgången.
Så söta! Men oj så de skrek.
Men fick inte fota med blixt, så det här vad det bästa jag kunde åstakomma.
Helmysig dag blev det.
Kanske kanske kan Jason ta oss med till Philip Island på torsdag där det finns en massa pingviner.
Dit vill jag!


Kommentarer

Postat av: Fat Mama

Vilken massa fina bilder! Skulle gärna vilja byta vårt snöslask med era stränder och sol. Kängerusteken verkar ju också lockande. Men var är allt folket. Har ni skrämt iväg dem eller...

2009-03-03 @ 22:00:37
Postat av: Moa

Det var kallt ute!

Inget folk som ville vistas på stranden då antar jag...

Fint fotoväder var det i alla fall.

2009-03-04 @ 00:34:12
URL: http://helahuvetstormar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0