Inflyttning och klädbestyr


Nu har vi flyttat in i lägenheten och det känns himla bra!
Kläderna är på plats i hyllan och vi har lagat vår första mat i köket.
Sängen är superskön och rummet, toan och köket är fräsht och fint.

En massa bilder på lägenheten ploppar det nog upp här om ett tag...

Jag har kommit fram till att jag nog måste inhandla en massa nya kläder till jobbet.

Man får inte har jeans eller kjol på sig och byxorna måste täcka hela benen.
Herregud, vad spela det för roll om man har jeans på sig?! På ett dagis!
Det är ju inte så att jag jobbar på bank längre direkt..
Är skjorts med leggings under okej?
Annars har jag nog inget att ha pa mig.
Man får inte ha linne, överdelen ska var enfargad och täcka axlarna.
Jag har nog bara en blus som funkar där.
Vissa dagis har klädkoder som tex röd tröja och svarta byxor.
Känns som att jag måste köpa mig en t-shirt i varje färg typ...
Bra nar man inte har några pengar.
Ibland sa kan dagiset ringa med väldigt kort varsel och vilja att jag ska vara där inom en halvtimme.
Vete tusan vad jag ska göra om man då maste ha vissa klader på sig som jag inte äger.
Jag hinner ju inte springa och köpa nagot precis innan direkt...
Gah!
Får se hur detta går.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0