Tjoho!


Yey! Antligen fick jag jobba!
Visserligen bara tre timmar, men anda.
Nu kan jag lagga till "jobba pa dagis pa mitt CV" och det var en kul upplevelse.
Ett kristet dagis var det, for 3-5-aringar. Lite annorlunda.
Bordsbon innan maten, sanger dar ungarna skrek "JESUS LOVES ME!" och en prast som kom och laste historer ur Bibeln for barn.
Ar det ens tillatet med religosa dagis/skolor i Sverige?

Sota barn var det i alla fall.
En liten pojke berattade for mig; "I'm having a chocolate cake when I'm turning 4!"
"Oh, when is that?"
"On my birthday!"
Haha, sotunge. Ovanligt att man fyller ar pa sin fodelsedag...

Nar jag kom dit at de lunch. En liten tjej bad mig att oppna hennes paket med flingor.
Jag hjalpte till saklart.
"YOU KNOW THAT WE HAVE TO USE GLOVES WHEN WE'RE HANDLING FOOD?!" nastan skriker en av froknarna till mig.
Herregud! Ett paket flingor! Som om jag sprider varldens smitta nar jag tar i ett karongpaket utan handskar.

Visst hade vi gatt igenom sadant innan pa informationsdagen, men det trodde inte jag gallde forpackningar direkt..
Jag kande att jag hatade den kvinnan lite. Skulle ogillat henne annu mer om jag var barn. Hon skrek fram nastan allting, lat arg fast hon sakert inte var arg. De andra var i alla fall hur trevliga som helst.


Annars gick dagen bra. Det basta var att stryka barnen pa ryggen tills de somnade under vilostunden.

"Pat me! Pat me!" ropade gullungarna.
Hjalpa till att lara barnen att skriva var roligt minsann.
"I can write my mum's name!"
"mum" skrev han sedan stort pa pappret.
Snyggt namn,
Diska var mindre kul, men sadant som hor till antar jag.

Hoppas verkligen pa att jag far jobba mer nasta vecka!
Garna flera dagar pa samma dagis. Det tar ett par dagar att komma in i rutinerna, vart alla saker finns och lara sig barnens namn,
Det var riktigt kul igar! Nu har de ju i alla fall borjat ringa mig som sagt.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0