Alltså, jag och 30 vänner till är patetiska


Varför är alla spel på Facebook så jäkla beroendeframkallande?
Här mina vänner, är mitt café:

Man måste hålla koll på när maten blir klar så att den kan serveras, annars förstörs den!
Och det känns ju lite onödigt...
Nu har jag till exempel två stekar som blir klara om 6 timmar, så då måste jag hänga vid fejjan igen!
Så man måste kika in här ett par gånger varje dag för att se till att det finns tillräckligt med mat till gästerna och att nya rätter är på gång så att man snabbt kommer upp i level.
Tröttsamt, men jag är fast!

Sen har vi ju förstås mina akvarium:


Japp, nu har de gjort så att man kan skaffa upp till fyra akvarium, och därmed blev det ju inte mindre beroendeframkallande direkt. Jävla skit.

Det enda man gör här egentligen är att mata fiskarna och städa akvariet ett par gånger varje dag. Och skaffa nya fiskar och växter förstås. Och städa grannarnas akvarier och klicka på deras skattskistor för att få högre level och mer pengar...

Man kan även träna fiskarna så att de lär sig nya tricks, som att simma runt i en spiral, dyka eller följa efter pekaren. Jag har två fiskar som kan göra alla tricks! Men det tog tid, för de kan endast tränas var fjärde timme.

Kul liv. Väldigt väldigt viktigt att lägga tid på det här känner jag men... jag kan inte hjälpa det!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0