Idiotkärring!


Idag var det verkligen helveteseftermiddagen.
Fy fan.

Jag fick världens utskällning av en av personalen på en öppen förskola för något som jag verkligen inte har med att göra.

De hade fått fel papper utskickat till sig, där det står att föräldrarna kan välja mellan olika porträttpaket som har bilder i lite olika storleksvarianter. Jag förklarade att detta bara gäller på dagis och att de måste fått fel information och så får hon världens utbrott!

"Jag har ju för fan ringt specifikt om det här två gånger och frågat om det är det här som gäller! Fruktansvärt dåligt att de inte ringt mig och sätt till att jag har fått rätt information!"
Jag förklarar att Svenskt skolfoto inte har haft öppna förskolor förut och att det blivit lite fel på vissa ställen för att allt är så nytt för dem.
Hon verkar inte bry sig, fortsätter skrika på mig som att det är jag som gjort fel. Jag har liksom ingenting med det där att göra - jag tar bara bilderna.
Så blev det missförstånd med lite andra papper till syskonbilder och hon ville verkligen inte förstå när jag försökte förklara hur allt skulle fyllas i.

"Jag tänkter absolut inte ta den här diskussionen med föräldrarna, du får sköta all information själv. Nu är jag så jävla förbannad, ni kan ju glömma att ni får komma hit och fota fler gånger!"
Du kan ju glömma att jag vill komma hit igen, tänkte jag säga, men det gjorde jag inte förstås.
Men jag kände ändå - shit, hoppas att jag inte säger något dumt så att de vi inte får ha kvar det här stället till nästa år. Jag blev helt jättenervös för att jag skulle förstöra allting...

Tillslut orkade jag inte ta mer skit från henne. Speciellt inte eftersom jag började må sämre och sämre och kände mig helt svag med världens huvudvärk. Så, jag bröt ihop. Klarade inte mer.
Ringde min chef som försökte få mig att lugna mig och peppade mig en massa. Men det var inte så lätt att vara superpositiv sen och busa med barnen när jag kände mig helt förstörd.

Det var egentligen inget stort problem som hade uppstått över huvud taget, men hon verkade bestämt sig för att bara vara jäkligt negativ och komma in och skälla på mig konstant. Föräldrarna verkade förstå situationen och de var inte missnöjda, det var bara hon som var, ja... dum i huvudet!

Vår säljare ska ringa dit i morgon och förklara för dem att de inte får behandla våra fotografer på det här sättet.
Hoppas kärringen får sitt.


Kommentarer

Postat av: Anna

Vilken idiot. Så himla konstigt att skälla ut dig. Men du vet ju att du är bäst på ditt jobb, på de saker som faktiskt är dina arbetsuppgifter. Du har ju fått jättemycket beröm! <3 Krya på sig, Mosi. PUSS!

2009-11-05 @ 14:21:32
URL: http://metrobloggen.se/ziggypop

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0