Märkligt detta...


Alltså, det här är ju verkligen jättekonstigt.

Jag skulle boka tågbiljett hem från Stockholm förut.
Den sista avgången som fanns med på SJs hemsida var Swebus buss 22.45, för 165 kr.

Av någon anledning gick jag in på Swebus hemsida innan jag beställde biljetten, för att kolla om tiderna och priserna stämde överens kanske.
Det var ju tur att jag kollade där med!
Tiderna var de samma, men bussen 22.45 kostade här bara 117 kr!
48 kr skillnad, varför då?
Det var inte det enda som skiljde sig åt.
SJs hemsida konstade avbeställningsskyddet 30 kr och på Swebus bara 18 kr!
SJs hemsida var man tvungen att hämta ut biljetten på stationen eller Pressbyrån och då tog de ut en extra avgift med 20 kr.
Hos Swebus fick man smsbiljett som bara behöver visas upp för chuffören, precis som på SJs tåg.

Jag förstår inte varför det finns en skillnad när det handlar om samma företag, men från två olika hemsidor?
Tar SJ ut en avgift för att förmedla kunder till Swebus?
Konstigt!

Hihi, jag skickade just ett mail till SJ och frågade om detta.
Spännande att se vad de svarar!


Kommentarer

Postat av: Emelie

Men va? SJ och Swebus är ju inte samma företag...Swebus är ju ett stort bussföretag som finns i typ hela norden, sj är ju statens järnvägar. Ett statligt företag som har monopol på tågtrafik i sverige, typ...Så, rimligtvis borde ju sj ta en avgift för att skicka sina kunder till Swebus istället..

2009-11-13 @ 00:35:27
URL: http://likealineofpoetry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0