Skillnad


Måndag tisdag denna vecka var jag på världens stökigaste skola i Linköping.
Herregud.
Värre har jag aldrig varit med om.
Barnen skrek, lärarna skrek. Alla bråkade och det var skitdålig stämning.
Barnen lyssnade inte på lärarna och inte på mig och lärarna gjorde barnen sura genom att gapa och ryta i som tusan på direkten. Gigantiska grupper på 40 elever gjorde inte saken bättre.

Jag fotade i gympasalen. I omklädningsrummen brevid var det världens liv hela tiden. Hjälpte inte att man sa till, utan det var konstant hög ljudnivå så att man inte kunde koncentrera sig och få ordning på den grupp som skulle fotas.
Skit.
Tur att man bara var där i två dagar.
Jag tycker synd om eleverna och lärarna som är där jämt. Fy fan.

Idag var det betydligt bättre. Idag var det riktigt roligt!
Världens mysigaste skola, även denna i Linköping.
Jättebra stämning mellan elever och lärare, alla klasser var hur lugna som helst och det blev tid över efter varje klass så att jag kunde förbereda för nästa och bara ta det lungt. Läsa lite, surfa lite.
Skönt!
Jag fick god tårta och espresso i personalrummet och pratade Australien med gympaläraren som också varit där.
Slutade kl 14 och då var jag helt klar med dagens jobb. Allt fix med papper och bilder hade jag hunnit göra klart under dagen.
Här ska jag vara till fredag, utrustningen får stå uppe i klassrummet, så jag behöver inte vara där svintidigt varje dag för att sätta upp allting.
Toppen!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0