Restarang Köldgatan


Idag har jag suttit på soliga balkongen och pluggat i stort sett hela dagen.
Det var riktigt sköt faktiskt! Inte alls tråkigt att plugga när man kunde sitta ute i solen och njuta.

Jag och Emelie lagade en riktigt god trerätters middag!
Jag vet inte om jag nämnt det här tidigare, men när jag vann pris som "Bästa förskolefotograf" för Svenskt Skolfoto i vintras så fick jag detta i present:


Som ett presentkort där man kan välja mellan olika rätter att få hemskickat.
Vi visste redan att man bara skulle få ingredienserna och sedan laga maten själv, men vi trodde såklart att man skulle få ALLA ingredienser.
Det här var vad vi fick:

Laxpastrami till förrätten, ankbröst till huvudrätten och chokladfondat till efterrätt.
Recept följde med, men resten fick man köpa själv. En liten besvikelse, men det blev himla gott ändå!

Förrätten blev riktigt riktigt god!
Skivad baguett som penslades med olja och rostades i ugnen ett tag.
På det avocadoröra med vitlök, örtsalt och limejuice och så laxen rullad i peppar på toppen som vi brynde lätt i olja. Laxen var sådan att den bara smälte i munnen. Underbart!

Ankan som vi marinerade i teriyakisås, brynde i pannan och stekte i ugnen.
Till det ris och teriyakisås utblandad med creme fraiche, stekta champinjoner och en bit morot.
Mmmm.

Emelie gillar inte choklad, så det här föll henne inte i smaken, men jag tyckte det var lovely!
10 min i ugnen, fast på ytan och rinnigt i mitten. GOTT!

Ibland äter man god mat fast man är student...


Kommentarer

Postat av: Emiliangabrielle

Great work,webmaster,nice design!

2011-03-14 @ 11:50:34
URL: http://emiliangabrielle.bloglyric.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0