Kulturkrock


Bra träning idag!
En timme i gymet blev det i alla fall.
Annars har vi mest snackat och kollat på program efter program på TVn.
En riktig slapparkväll! Himla skönt faktiskt.

Förut när jag var på stan hände det en riktigt störd grej!
En indisk kille kom fram till mig, ja, han pratade riktigt indisk engelska, sa:
"Sorry, but do you study on Chalmers?"
"No, I've never been there..."
"I think I've seen you somewhere. I saw you sitting in the sun, you look so beautiful in the sun!"
"Ehm, okay, thanks..."
"Do you have any friends here? I do not... Do you wanna be my friend?"
"I'm sorry, but I don't know you..."
"We can just go somewhere, if you don't bother. Do you wanna go and take a coffee with me?"
"No, sorry, I'm in a hurry!"

Försökte smita, men han bara följde efter mig!
Var tvungen att säga till honom ordentligt tillsist, han fattade ju fasen aldrig!
Kände mig jätteelak, men man kan ju inte bara hoppa på någon sådär och förvänta sig att man har tid och lust att sätta sig på ett café men någon man aldrig sett förut!
Sorry, men det där fungerar inte i Sverige i alla fall!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0