Glömma av eller bort?


Sedan jag flyttade till Göteborg har jag upptäckt hur mycket folk faktiskt glömmer.

Det beror inte på att människor är virrigare här, nej, det beror på hur de säger det.
I Norrköping säger vi glömt bort, här säger de glömt av. Alltid!
Så så fort någon har "glömt av" något så reagerar jag.
"Det heter inte så!" vill jag skrika, men det gör jag naturligtvis inte.
Kanske är det vi i Norrköping som fått det hela om bakfoten, vad vet jag?
Vad säger man i resten av Sverige egentligen?

Det var i alla fall orsaken till varför jag hela tiden hör hur mycket folk glömmer.
Och jag har nu insett att jag själv inte är lika glömsk längre.
Förut glömde jag alltid kvar saker, la dem någonstans och kom inte ihåg dem sedan.
Tappade saker
.
Det hände riktigt ofta!
Nu var det himla länge sen jag tappade bort något. Flera månader sen.
Det känns så otroligt skönt!
Gud vad jag har längtat efter att få mer koll på mig själv och nu har det äntligen hänt!
Jag vet inte vad det beror på. Kanske att jag börjat plugga, har blivit äldre och mer vuxet ansvarsfull.

Hoppas att det håller i sig.
Bara för att jag säger såhär kommer jag säkert tappa bort något väldigt snart...



Kommentarer

Postat av: Emelie

What? Varför har jag inte hört detta? Nu måste jag lyssna på hur mina göteborgare säger...

2010-04-21 @ 07:38:01
URL: http://likealineofpoetry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0