Måsinfernot


Sitter hemma hos Mersija. Jag har varit vaken ett tag nu. De andra sover fortfarande.
Anela var helt galen inatt!
Först vaknade jag av att hon skrek:
"Mersija, Mersija!"
"Mmm..."
"Du snarkar."
Tystnad.
"Nej! Det är Moa! Moa, MOA! Du snarkar 10 cm från mitt ansikte!"
Jag vände mig om. Somnade om. Kändes som att Anela kokade av ilska.

Lite senare. Vaknade av att Anela skrek igen:
"Vad i helvete! Håll käften! Jävla förbannade måsar! Åh, jag blir galen!"
Anela fortsatte att muttra irriterat och gapa till ibland om de jävla måsarna.
Tillslut fick hon nog, gick ut på balkongen och började hoppa så att det dånade i hela området. Måsarna försvann i alla fall. Skönt det.

Vi sov ett par timmar. Alla låg vakna ett tag sedan.
Anela: "Gud! Hörde ni måsarna förut eller?! Vaknade ni?"
Jag: "Ja...av dig!"
Haha vad alla garvade! Inte det lättaste att va lättväckt och sova mitt bland snarkningar och måsar...


Kommentarer

Postat av: Anela

HAHAHA. FAN vad jobbiga de var. Hoppas inte Mersijas grannar kommer och klagar sen bara. Iofs bör de vara tacksamma att de hade mig som kunde skrämma iväg måsjävlarna!

2010-04-24 @ 12:57:32
URL: http://anelamedettaiborjan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0