Oj, jag har visst en Kronofogdsskuld på 800 000:-!


Underbart att få sällskap på tåget hem av Anela.

Vi var nog inte tysta en enda minut. Alldeles för mycket att prata om!
Den resan hade blivit riktigt långtråkig annars.

Idag har jag annars ägnat mig åt att käka god middag som Emelie och Jonas lagat samt
titta på Lyxfällan
.
Har nog sett fem avsnitt av Lyxfällan idag.
Det är något jag gillar med att gräva ner mig i andra människors idiotiskt tragiska tillvaro, men se att de faktiskt kan tag i sitt liv och få ordning på ekonomin.
Såklart känner jag mig duktig över att jag inte befinner mig där själv.
http://www.katrinsgoodiebag.se/blog/wp-content/uploads/2009/11/lyxfallan_sidtopp_startsida_485x219.jpg
Det verkar som att alla nästan alla hamnar i skiten på samma sätt - SMS-lån eller andra lömska smålån med galet hög ränta, handlar en massa skräp på kredit som de sedan inte har råd att betala igen och slarvar med eller struntar i räkningar.
Hur jävla svårt kan det va?!
Köp det du har råd med, spara lite varje månad och ha koll på vart pengarna tar vägen.
Herregud vad människor är efterblivna.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0