Sicket knas!


Idag var jag på Media Markt för att be dem att kolla på min dator.

Det visade sig att felet satt i strömsladden/adaptern och inte i själva datorn. Tur det!
Hon som hjälpte mig på serviceavdelningen (tror förresten att hon har gått på Skarphagsskolan) testade med en universaladapter som fungerade finfint.

Jag gick till en annan tjej inne i butiken och sa att jag behövde en ny adapter till en
Packard Bell-dator
.
Hon tittade på min strömsladd och frågade:
"Är det inte en Fujitsu Siemens-dator du har då? Det står ju det här".
Och ja, det gjorde det ju faktiskt.
Det var först då som jag kom på varför min datorsladd har krånglat hela tiden.
Jag måste ha förväxlat den med sladden till min gamla jobbdator,
den som jag har lämnat tillbaka till Svenskt Skolfoto. Det var en Fujitsu Siemens nämligen.
Så jävla dumt! Otroligt bara att den har fungerat okej hittills när det är ett annat fabrikat.

Ringde min gamla chef som fick ta sig en titt i förrådet för att se om han kunde hitta min sladd.
Han lyckades hitta något som han tror kan passa till min dator, så imorgon ska jag åka till kontoret och testa.
Hoppas verkligen att den funkar! En ny sladd kostar nämligen 799 kr...

Tillfällig lösning.
Fick strömförsörjningen till datorn att fungera genom att dra ut sladden en smula och palla upp den på lite jox.
Nu vågar jag inte flytta på datorn. Jag får sitta i köket hela dagen helt enkelt.


Kommentarer

Postat av: emelie

haha. Känns som att endast du skulle lyckas med något sådant.

2010-08-17 @ 17:23:35
URL: http://likealineofpoetry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0