Snaskigt värre!


Idag har jag och Emelie shoppat snacks-ingredienser hela dagen.
Det blev besök på både Coop och Ö&B. Såklart när man vandrar in i sådana där lågprisaffärer hänger ett och annan oplanerat med hem också. Över 600 spänn för mig. Liksom, VA?!
Visserligen inräknat en sport-BH från Stadium, ett Kalahaspel (drabbades av nostalgi och ha-begär när jag spelade det på en förskola för några veckor sedan) och en julklapp till syskonen. Men ändå.
Pengar, kom tillbaka!

När vi kom hem blev det först kycklingmiddag, sedan tryffeltillverkning.


Julmusik på såklart! De flesta låtar ganska hemska, men det hör liksom till.
Finns det bra julmusik?

Sedan gick vi direkt på knäcken!

Emelie var expert på att hälla i knäck i knäckformarna.
När jag ger mig på detta hamnar hälften utanför.

Klart! Finfina tryffelkluttar med lite modifierat recept i form av några skvättar kaffe, vodka, clementinsaft och lite extra kakao i smeten. Riktigt gott blev det! Superchokladsmaskigt.
I övrigt bestod smeten av 1 dl vispgrädde och 200 g mörk choklad. Rullat i kakao sedan.
Busenkelt!

Knäck!
2 dl vispgrädde, 2 dl socker, 2 dl ljus sirap. Koka i typ en halvtimme tills smeten klarar kulprovet.
I med hackad mandel. Nyttigt värre! Mumsigt värre!


Kommentarer

Postat av: B

Cute!

2010-12-12 @ 01:26:01
Postat av: Rubenhanne

Very nice site. I must say that I am impressed. Keep up the good work.

2011-03-24 @ 12:59:04
URL: http://rubenhanne.bloglyric.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0