Han rakar sin pung!


Bara fyra timmars sömn natten till fredag på grund av sen utgång och tidig uppstigning kl 6 på morgonen!
Men vad gör det?!
På kvällen drog jag till Marcus där även Icka, Victor, Dylan och Alexa härjade.
Supertrevlig kväll!
Vi spelade spel där man ska förklara ett ord man får på en liten bricka med andra ord.
Marcus förklarade för Dylan:
"En lång, smal grönsak som rimmar på... vad heter det nu där här de har på huvudet... Burka!"
"Eh, eh, eh...."
Det stod helt still i Dylans huvud.
Gurka för helvete, gurka!

Sedan blev det en massa skvaller, så som det alltid är när man umgås med Alexa...
En massa knäppa saker om gammalt cirkusfolk fick man reda på. Alltid lika spännande!

Så pratade vi gamla cirkusminnen.
Om när jag lyckades sätta igång en väldigt opassande låt på ett cirkusskoleuppträdande. En Björn Rosenström-låt med ett väldigt kort intro och en första textrad som går "Han rakar sin pung".
Den här låten:


Som tur var hade Icka hunnit springa tvärs över en gräsmatta och lyckats stänga av låten innan sången började.
Puh! Hela låten är väldigt väldigt olämplig på ett uppträdande med en massa småungar...

När jag gick hem vid tvåtiden hade jag en fruktasvärd huvudvärk och illamående, så särskilt smart var det väl inte att knappt sova alls... Roligt att träffa allt folk igen i alla fall!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0