Nästan rådjurskrock!














Det är lite läskigt att köra i Norrköping nu.
Inte för att det är halare än förrut, utan för att vägkanterna är fulla med höga snödrivor.
Snödrivor så höga att man måste krypa fram i alla korsningar för ha den minsta chans att se de bilar som kommer. Ibland måste man köra fram så att man egentligen är inne på den korsande körbanan för att snödrivorna skymmer all sikt.
Värst är det i rondeller. Jag var otoligt nära att köra in i en bil som jag inte såg för att den var lägre än snödrivorna runt rondellen. Sjukt! Jag har aldrig vart med om så mycket snö!

Jajustdet.
På väg hem från Marcus så testade jag att tvärnita på vår väg för att se om det var halt.
Just när jag pressade ner bromsen så hoppade ett rådjur ut ur en buske och ställde sig mitt framför bilen!
Gud vad rädd jag blev!
Om jag inte hade testbromsat hade jag kört rakt in i det!
Helt orädd var det. Jag körde efter det väldigt sakta en rätt så lång bit, enda tills vägen var slut och det lugnt gick in i skogen. Lite häftigt var det allt!


Jag vill bli bättre på att jobba med illustrator, så jag tränar lite genom att göra ett rådjur här!











Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0