Inredningssvårigheter


Jag sitter här och funderar på vad fan jag ska har för gardiner.
Har köpt tyg som jag har här hemma - att mörkt lila tyg som är ganska genomslöppligt och ett väldigt tunt vitt tyg med broderade blommor, men jag är inte säker på om jag fortfarande vill använda det. Om jag nu ska ha det tyget vet jag inte alls hur jag ska hänga upp det.

Ett annat problem är att mitt fönster är så djävulskt brett - 2 meter, så det är svårt att göra någon lösning som funkar. Visst är det jättesnyggt med ett stort fönster som släpper in mycket ljus, men inte så lätt rent praktiskt. Dessutom måste jag kunna mörklägga rummet, eller i alla fall skydda mot insyn och det är skitsvårt att hitta persienner eller liknande med den bredden. Annars får jag väl köpa två stycken och montera upp bredvid varandra, men det blir säkert rätt fult. Dyrt med.


Gjorde om väggen i Photoshop så att den nu är vit.
Tänkte montera ned fönsterbrädan med för att den står ut två decimeter från väggen och det förstör väldigt mycket om man vill ha panelgardiner som går ända ner till golvet.

Sen har jag hittat en jättefin panelgardin på IKEA. Tre tyger som man hänger omlott och som bildar en stor blomma. Snyggt!


Problemet är bara att det blir typ 460 kr med upphängningen och det känns lite väl mycket för ett fönster. Detta plus något annat dyrt till mörkläggning.
Dessutom är de inte tillräckligt breda och då får man hänga dem på ena kanten. Men det blir nog himla snyggt ändå.
Attans att det ska vara så dyrt!

Det svåra är att jag måste bestämma nu så att mamma kan hjälpa mig att sy gardinerna här hemma om nu det behövs. Svårt att komma fram till någonting när man inte är på plats, utan bara genom att bara titta på en bild...


Kommentarer

Postat av: Anonym

Hej Moa!

Vilken bra blogg du har. mkt fina foton du tar.

Jo det jag ville säga var om gardiner. Vi hade också svårt med rullgardin de ända som passade var Rullgardin "Tupplur" heter den och finns på Ikea 2m. bred, så det skulle nog passa hos dig. Blir jättemörkt och bra trots att den är vit, släpper ej in nåt ljus. Den är även snygg att ha enbart. Dina fönster såg ju fina ut.

ha det bra i nya lyan / Marie (Elins mamma om du undrar vem jag är.

2010-01-12 @ 18:30:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0