Cirkusturnén har börjat!


Första natten på ett nytt ställe sover jag alltid riktigt dåligt - på sista tiden i lägenheten i Göteborg, på Peace & Love, hemma hos Mike, i huset i Norrköping och nu i tältet här på Gustavsviks camping.
Sover riktigt oroligt och vaknar flera gånger under natten. Det brukar ge med sig och bli bättre redan natten därpå.
Hoppas att det gäller även här...

Vi kom hit igår vid 17 till den femstjärniga campingen som verkar riktigt bra!
Många fräsha servicehus, bra öltält/restaurang och en liten svindyr affär väldigt nära.
Cirkustältet är placerat på en stor gräsplan precis intill campingen och med andra andra aktiviteter runt ikring som hoppborg, studsmattor och det stora äventyrsbadet.
Känns som att det kommer att dra folk.

Något som är riktigt skönt om man jämför med Peace & Love är att det finns riktiga toaletter och kök och el in till alla tält och husvagnar.
Här behöver man aldrig bekymra sig över hur man ska ladda mobilen! Underbart!

Gillar stämningen som är på alla turnéer. Att alla känner alla, att det alltid finns något att göra, någon att prata med.
Charmigt att det tar över en timme att gå de 30 metrarna över till andra sidan gräsplanen då alla drar in mig i sina förtält och vill ha en uppdatering av mitt liv då. De flesta inte sett mig på flera månader och då finns det en massa att berätta om!

Nä, nu ska jag käka lite frulle och sedan är det dags att hjälpa till med gradängbygget i cirkustältet!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0