När tankarna inte är på plats


Idag är det en riktigt segdag.
Sov alldeles för länge så huvudet känns helt tungt, magen skriker efter mat, men kroppen vill helst ligga stilla och orkar inte lyfta ett finger för att göra något åt saken.

Har varit på premiäråktur med familjens nya begagnade motorbåt idag.
Trevligt, men dåligt väder.
Kände att jag inte var riktigt närvarande.
Befann mig någon annanstans med tankarna ett par veckor framåt, några mil norrut, lite mer närhet.
Snart så. En sak i taget.

Packa upp, tvätta, packa om.
Imorgon far jag till Göteborg för en veckas häng med Anela och Bella. Blir nog hur bra som helst!
Packa upp, packa in, välja ut.
Packa igen - lite mindre den här gången, men alldeles säkert för mycket kläder ändå, intryckt och bortglömt.

Nykvarn
. Och sen Norrköping igen, måste väl det. Begravning.
Får ont i magen och i hjärtat av att bara tänka på det, men det är klart att jag ska vara där.
Så jävla hemskt och sorgligt och alla kommer att gråta och minnas och undra.
Det tar vi då. En sak i taget.


Kommentarer

Postat av: Jon278

A very interesting read, I hope you will be adding more soon. Will be passing this onto all my friends.

2011-05-18 @ 14:08:48
URL: http://jon278.blog366.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0