Korgmålarn'


Idag var jag på besök hos farmor och farfar.
Cykeln blev kvar i Vilbergen efter att jag sovit hos Linda igår. När jag var på väg för att hämta den fick jag ett litet infall och gick upp en sväng till famo o fafa som bor i husen bredvid.
Trevligt!

Jag bjöds på köttbullesmörgås, varmkorv och cider, och farmor visade en flätat korg som hon börjat dekorationsmåla.
Hon ville att jag skulle blanda till en bra grön stjälkfärg till blommorna och det hela slutade med att jag målade blommor på en egen korg.
Jag blev inte alls nöjd men farmor var imponerad och tyckte att jag hade anlag.
"Jag kan knappt tro det att Moa sitter här och målar, jag blir så glad!" sa hon.
Kul att det uppskattas!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0