Underbara ungar


Vikarie på min favoritavdelning på dagiset idag.
Så himla underbart!

Kan man bli gladare av ett jobb?
Finns det något som slår 20 ungar som blir överlyckliga av att se mig?
Nä!
När barnen ropar MOA! Kastar sig runt mina ben och ger mig hundra kramar.
När ett barn sätter sig i knät, säger "jag gillar dig!" och ler så att man blir alldeles varm i hela kroppen.
Barn som faktiskt lyssnar och respekterar det jag säger.
Det är på förskolan jag hör hemma.
Där här väger upp en värdelös vikariedag med barn jag inte känner tusenfallt.

Kommer att sakna dem över sommaren!
Många jag inte kommer att träffa igen som börjar i skolan sedan.
Känns tråkigt. Tack för den här tiden!
Haha, det där lät lite cheesy, men jag kommer att sakna dem, verkligen!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0