En lördag


Okej, jag har varit värdelös med bloggandet på senaste tiden!
Skyller på plugg och för mycket annat att stå i. Godtagbart?

I alla fall, i lördags var det biokväll med favoritbrudarna och Sex and the City.



Vad jag tyckte om filmen?
Nja. 2 av 5 Stormande Huven.
Till en början väldigt platt och intetsägande. Mest en massa vyer över New York med lyxiga platser, kläder och byggnader som visades upp. Sedan ett gaybröllop som inte hade något med handlingen i övrig att göra över huvud taget. Alla tjejer i publiken utom jag och förmodligen den enda ensamma killen jag såg där inne skrattade konstant. Jag förstod inte det roliga! Jag försökte verkligen, men jag fattade inte när man skulle skratta. Jaja.
Så for de iväg till Abu Dabi och det började likadant där. Klipp över lyxiga vyer och tjejernas hotell, en massa trams och ingen handling.
Men så, efter ca 45 minuter började jag tycka att den var rätt bra. Helt okej. Lite smårolig, några enstaka händelser som jag faktiskt tyckte var roligt på riktigt. Lite mer känslor, lite mer av en handling, men fortfarande inte på topp.
Tänker inte avslöja mer av handlingen, men den slutade bättre än den började i alla fall.
Sågad av kritikerna, fansen älskar den. Ingen film jag kommer att minnas.

Sen drog vi vidare till the Queen för lite öldrickande!

Peter och Björn hade av någon underlig anledning fickorna fulla med pärlor och de roade sig med att göra fula armband ala dagislooken Hmm... Roligt var det i alla fall!
Bäst var när en stor biffig vakt gick förbi, placerade bestämt en pärla på bordet och sa "Håll koll på de här!".
Ingen humor den grabben.

Grabbarna pärlade och brudarna drack öl!

De visade Eurovisionfinalen och jag blev på topphumör!

Riktigt bra kväll!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0