Hur gammal är du? 26? Är du en tant?


Det gick faktiskt riktigt bra idag!

Barnen hade fritt val mestadels av dagen och en elevassistent var med mig i klassrummet i stort sett hela tiden.
En riktigt liten klass på en friskola var det, 16 elever och dessutom var två borta idag.
Bra att börja med!
Kom eleverna fram och lämnade ett kort med sitt namn på, fick jag komma och hjälpa dem med det de valt att jobba med - matte, korsord, ordspel, mattespel på datorn, skrivstil och berättelse om vad de gjort i helgen.
Duktiga var de! Inte visste jag att åttaåringar kunde så mycket!

Jag fick inte särskilt välsmakande köttgryta i bamba (men hurra, gratis liksom!) och var sedan rastvakt litet tag.
Barnen kom in efter lunch och jag höll i en samling där jag lät de sitta två och två - en framför med ryggen mot den andra. Den bakom målade någonting med fingret på den andres rygg och den längst fram målade motivet på ett papper.
Det tyckte de var kul! Vi höll på över en halvtimme och sedan fick de räkna matte resten av tiden.

Sen hoppade jag över till fritidset som var i samma korridor. Vi målade ägg och påskkort med kycklingar, skrev historier på datorn och testade vem som klarade att hålla sig för skratt längst när man blev kittlad.
Jag förlorade.

En liten 7-årig tjej målade ett jättefint porträtt av mig. Det ska jag spara!
Jag målade en kycklingjävel som alla barnen blev jätteimponerade av. Haha.
Att var på fritidshem var ju riktigt soft! Skönt att få betalt för att pyssla och leka...
Blev nästan 7 timmar totalt. Inte illa!
De ville gärna att jag skulle komma tillbaka imorgon med, men då har vi föreläsningar hela dagen så det går inte.
Synd! En annan gång kanske.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0