Pastabagarna!


Två timmar sedan jag åt middag och jag är fortfarande väldigt mätt.
Jag och Emelie lagade egen pasta med spenat- och fetaostfyllning. Gott!


Kladdmongot in action!

Pastasås kryddad med egenodlad basilika!

Degen fick vila i kylskåpet en timme, sedan var det dags att kavla!
Vi hade ingen kavel, så det fick använda en flaska hårspay istället. Funkade bra det med!

Jag fixade fyllningen. Klick klick ut på degen.

Skära lite.

Det blev inte så snyggt, men vafan! Man kan inte få allt!

Koka i 5 min.

Klart!

Riktigt gott blev det, väldigt mättande var det!
En varsin matlåda räckte det till med. Great!

Synd att det tog sådan tid, annars skulle jag göra det här oftare.
2,5 timmar med väntan på degen i kylskåpet. En pastamaskin skulle man ha!
Bara att trycka ner degen, så kommer den ut, perfekt tunn och fin...




Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0