En härlig mardröm


Mardrömsdagen idag - gå upp kl 5 och praktik från 6.30 till 17.00, trodde jag.
Visst var jag på dagiset så länge, men någon mardröm var det inte.
Timmarna bara flög förbi! En riktigt härlig dag faktiskt.

Fick en bra pratstund på morgonen med min handledare om hur vi ska lägga upp veckan, åt sedan frukost med supergod müsli och mysigt prat med barnen. Satt och ritade nästan hela morgonen och gick sedan ut i världens mest underbara väder - strålande solsken och tillräckligt varmt för att bara ha en långärmad tröja på sig.
Sedan hjälpte jag barnen att måla flaggor och letade bilder från Österrike. Idag började nämligen Europaveckan och vi kommer att ha olika länder som tema och äta typiska maträtter därifrån. Kul grej! Barnen verkar verkligen uppskatta det.

På eftermiddagen begav vi oss ut i skogen och för att grilla korv! Fortfarande strålande solsken så det var riktigt härligt att komma i väg lite, låta barnen klättra i träd, hänga runt en brasa och få lite bättre kontakt med föräldrarna.

En toppendag helt enkelt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0