Broöppning, motorstopp och barnvaktarintro

Idag har jag hängt i skolan 9-16 och varit på en liten barnvaktsintroduktion borta i Mölnlycke.

Ni vet pappan som frågade mig om jag kunde vara barnvakt till hans döttrar?
Ikväll var jag hemma hos dem för att se om jag fungerade bra ihop med barnen och så gick vi igenom rutiner kring nattning och sådant.

Flickorna var hur uppspelta och glada som helst när jag kom och det ville absolut dra med mig runt i hela huset och visa mig allting på sitt rum.
"Mamma Moa! Moa är här!" ropade dem glatt när jag klev in genom dörren.
Vi busade runt i deras säng och tvååringen skrattade så hon skrek.
Jag tror vi klickade. Får man höra ord som "succé" av föräldrarna så gick det nog ganska bra.

Vad som däremot inte var succé var vägen dit. Först blev det stopp för spårvagnen på grund av broöppning (hur ofta händer det liksom?!) sedan fick bussen mot Mölnlycke motorstopp, så pappan fick köra och hämta mig. Bra start!
Jag får komma tillbaka dit nästa torsdag i alla fall och sitta vakt på riktigt, när inte föräldrarna är där.
Hoppas att allt fungerar lika bra då, för jag träffar gärna bustöserna fler gånger!
Och föräldrarna var verkligen hur trevliga som helst.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0