Fredagsmys!


Sofie var här i fredags och vi tänkte mysa till det genom att poppa popcorn.
Jag satte igång micron på 3,5 min (samma tid som vi har på micron i Norrpan), vilket resulterade i rök i hela lägenheten. I micropop-påsen bildades en rykande svart kolklump som gjorde det omöjligt att andas i köket och irriterade ögonen som sved och tårades av röken.
Vi öppnade fönstret och höll ut påsen, men det rykte bara in. Kom tillslut på idén att kasta ut påsen på balkongen. Det borde vi gjort från början såklart.

Röklukten var inte det lättaste att få bort.
Vädrade med korsdrag igår tills lägenheten blev iskall. Men gick lukten bort för det? Nej!
Idag verkar det i alla fall ha lagt sig. Eller så är det bara jag som inte känner något längre.

Tillbaka till i fredags.
Letade fram lite salta pinnar och chips att mysa med i stället. Inte lyckat.
Pinnarna var gamla och smakade skåp och chipsen var på tok för salta.

Vi bakade kladdkaka sedan.
Hade inne den en kvart i ugnen, men det var visst lite för länge. Det var bara precis i mitten den var sådär perfekt kladdig, resten var bara torrt och tråkigt.
Gott med hallon i alla fall! Hehe.


Idol!
Jag säger bara: JAY!
Så grymt jäkla bra!
Iförd kilt sjungandes Madonna. Den killen har självdistans.

Linnéa var grym även hon.
Till och med Abba kan hon göra med sin alldeles egna speciella stil.

Sofie kastade en blick ut genom fönstret och UJ vad det snöade!
Mys med snö.


Kommentarer

Postat av: emelie

Jag gillar att du har gjort samma popcorngrej förut...

2010-11-21 @ 21:46:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0