Ung & Bortskämd


Haha!
Sitter och kollar på Ung & Bortskämd som visst gick på 1an igår.

Här följer man ett gäng ungdomar som aldrig hjälpt till hemma över huvud taget med föräldrar som servar dem dygnet runt.
"Ah, Karolina får allt hon pekar på. Vill hon ha en jacka, två jackor eller tre jackor spelar ingen roll. Det är fritt fram, bara att köpa. Vi är alltid beredda att hämta Karolina, det kan vara när som helst på dygnet".
Föräldrarna tycks inte alls förstå att det är de som har fått sina barn till att inte göra någonting.

Nu trycks ungdomarna in i ett hus där de ska klara sig själva så gott de kan. De verkar aldrig ha arbetat en dag i hela sitt liv och nu skickas de ut på olika grisiga jobbuppdrag för att tjäna ihop sina egna pengar till mat. Katastof. Ingen av dem verkar någonsin ha vistats i en mataffär, de tror att en lök räcker till 10 personer och lägger sedan en massa onödiga pengar på att köpa pizza från frysdisken och färdig pastasås. Med en budget på 2400 på tre dagar köper de grejer för nästan 5000 spänn. En pulka inräknat. Herregud.
"Alltså, jag tyckte att det var jätteskrämmande att gå runt i denhära matbutiken, för det var helt nytt för mig verkligen" Olga Isabell 18 år.

Föräldrarna skickar iväg dem till ett slakteri för att jobba 3.30 på morgonen.
De har inte sovit mer än en timme och tjejerna ställer sig och sminkar sig det första de gör:
"Jag måste ha två lager foundation för att klara av att slakta idag!". Eller så behöver du inget smink alls.
Tycker att det är riktigt komiskt att de kallar dem för "ungdomar" när de flesta är över 20. Den äldsta är 24 och är även med i Paradise Hotel om inte jag ser helt fel. Är man 24 är man för fasen vuxen! Att bo hemma när man är 24 utan att lyfta ett finger känns lite sådär va. Väx upp för tusan!

Även om det kanske låter som att jag tycker att detta är skit så älskar jag sådana här program!
Det finns inget bättre än att titta på värdelösa människor och känna sig riktigt duktig själv.
Måste följa detta varje vecka nu! Spännande att se om de förändrar sig och lär sig något!


Kommentarer

Postat av: Eva Linder

Jag pratade med Marcus om det här programmet och blev så nyfiken att jag fick gå in på SVT play. Herregud vilka föraäldrar, hur tänker dom? Att de får sådana odrägligt vidriga avkommor är ju inte så konstigt. Och jag håller med dig, det här var ju varken ungdomar eller barn, det var ju vuxna människor! Spännande fortsättning!

2010-11-10 @ 11:22:56
URL: http://evalinder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0