Ingen hårdhänt häxa


Sorry för extremt dåligt bloggande.
Har bara varit praktik, jobb, plugg, mat och träning i huvudet de senaste dagarna.

Var hos tandläkaren nyss för att fixa bettskena till mina gnisslande tänder.
Jag älskar min tandläkare!
Hon är så himla söt och virrig och rolig. Annat än de gamla tanterna jag alltid lyckas få annars.

När jag låg där med metallskenan full med geggig plastmassa upptryckt i käften började hon nynna på en Vampire Weekend-låt som gick på radion. Eller hon snarare försökte sjunga med i den omöjliga texten och skuttade omkring.
"Åh, det här låter som sådanhär Västindisk musik! Jag såg en annons om en tandläkartjänst i Gambia, en klinik precis vid stranden... Det kanske vore något!"

När vi sedan drog loss den stelnade geggan ur munnen blev hon så himla stolt över det fina avtrycket. "Men titta här! (till tandsköterskan) Det blev ju verkligen helt perfekt! Åh vilken fin tandrad, vilken perfekt båge! Kanske borde spara det här och ha som bra exempel. Ska nog skriva upp det i min loggbok - Saker jag är stolt över idag!"

Haha, så himla glad och söt. Underbart!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0