Lite skarpare, lite bättre


Jäklar vad mycket skönare det är att plugga eller sitta vid datorn med glasögon!

Även utan glasögon ser jag texten utan problem när jag läser en bok, men det blir lite lite suddigare och texten liksom flyter ihop efter ett tag. Det är jätteansträngande att fokusera på en rad och bokstäverna vill vandra omkring. Huvudvärk som tusan därför och jobbigt att hålla koncentrationen.

Jag tyckte inte att linser hjälpte, men glasögon funkar hur bra som helst!
Visst har jag haft glasögon när jag var yngre, fram tills jag började högstadiet, men det har växt bort mer och mer och tillslut tyckte jag inte att jag behövde det riktigt.
Men man vänjer sig faktiskt rätt snabbt vid att man ser lite sämre än man borde. Tycker att man ser bra och märker inte att man kan se så himla mycket bättre förrän man jämför med något som är betydligt skarpare och behagligare för ögat.

Lätt värt 560 spänn
(med synundersökning) för att fixa till det här!

Bara jäkligt svårt att ta kort när det blänker i glaset från dataskärmen.
Måste titta snett nedåt på alla bilder!

Ojoj, här vet jag inte vad jag sysslar med...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0