I'm a Troublemaker!


AJ SOM FAN vilken träningsvärk jag har idag.

Varenda muskel i kroppen värker - från nacken ner i axlarna, skulderbladen, längs med hela ryggraden, magen, underarmarna, framsida och baksida lår samt vaderna.
Det känns att jag gjorde en hel del volter igår i alla fall!

Idag vill jag mest ligga i sängen och inte röra mig alls.
Men tyvärr - jag har en massa att fixa med idag!

Träningen igår var riktigt skoj!
Jag var med på uppvärmningen och körde enklare akrobatik och volter på vanlig matta och airfloor (ett sorts tumblinggolv). Jag fick visa de volter jag kunde och många kom fram och sa att de tyckte att jag var riktigt duktig. Kul!
Sedan tränade de på sin cheerrutin som de ska tävla med i Köpenhamn på lördag.
Det var ingen såndär fjantig cheer med pompoms, utan de körde mer kast, dans, lyft och volter.
Tror att det kan passa mig riktigt bra.

Klipp från träningen (plus lite extra på slutet som gick fel i det långa klippet):



En av killarna som var med (han kör egentligen Freerunning) var hur grym som helst på volter!
Där snackar vi inspiration!
Riktigt höga och kontrollerade stående salto, skruvar, snygga framåtvolter och en massa galna volter i kombination. Jag vill med kunna! Kolla in här bara:


Även han som kör helt galna volter i den här videon (freerunning):


Nu ska jag i alla fall börja träna i en grupp med 20 tjejer som heter Troublemakers.
Tydligen den mest avancerade gruppen.
Måndagar 20-22 och onsdagar 18-20 är det träning, obligatorisk närvaro.
Om sex veckor är det tävling i Norge, så jag kommer att få köra stenhårt!
Men det här ska bli riktigt riktigt roligt!


Kommentarer

Postat av: Geccod

Skapligt lättfotad kille. :o

2010-09-02 @ 14:21:33
URL: http://Geccod.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0