Budgetshopping


Köpte mig även lite annat idag:

Tänkte att det kan vara bra att köpa en bra kabinväska när jag bara har handbagage med mig till England.
Rymlig och inte så tungt att släpa omkring på en rullväska.
199 kr på Coop.


En kamera!
Jag tänkte att om jag ska shoppa och grejer vill jag inte ha en stor och tung systemkamera som tar upp plats.
Så jag köpte mig en liten smidig kompaktkamera på Elgiganten för 990 kr.
Kan va bra att ha med sig på fest och sådant med!

Rosa och fin!

Partymode på denna. Klart den är bra då liksom!

Lite test:

Partymode! Det var lång slutartid och blev mest suddigt.
Men det kanske blir bra när man är på någon klubb med lite flashigare lampor.

Porträttläge. Det blev bra tycker jag!
Ansiktsiktsigenkänning och sånadär spexiga funktioner.

En ful och pixlig ram. Kommer nog aldrig någonsin använda mig av denna igen...

"Film grain". Snyggt tycker jag!
Nya mjukisbyxor med. Coop is the shit - 199 kr!

28mm vidvinkel.

5x zoom. Blev skarpt och bra!

Det bästa är att den är jäkligt snabb både i uppstart, mellan avtrycken och när bilden faktiskt tas och när man kollar igenom bilderna.
Har upptäckt lite roliga funktioner som en kalender där bilderna blir sorterade efter datum, en massa olika förinställda lägen och helt okej video.
Återkommer när jag testat mer!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0