Sy ett fulmonster och Samlag


Igår var det "Forskar-Fredag" i Nordstan.
En massa tyger och roliga pyssel var framlagda att roa sig med, så det började klia i fingrarna och jag ville såklart testa på något!
Förstår inte alls vad de olika stationerna hade med forskning att göra, men kul var det!

Här; gör din egen badge:

En massa tyger och tidningar att klippa ifrån.

Maskinen.

De här gjorde jag! Klippte ut lite huvuden från olika modereportage. Det blev skojsigt.


Gör ditt eget fulmonster!


Först en mall...

Ett stort bord fyllt med symaskiner!

Nåla fast på dubbelvikt tyg och sy direkt på mönstret...

Klipp runt och riv bort pappret...

"Vräng" tyget som man säger här i Göteborg när man vänder något ut-och-in.
Stoppa med vadd och sy på en massa trams.
Ångrar att jag gjorde så smala armar och öron. Tog en evighet att vränga tyget och det var hur svårt som helst att pilla in vadd i alla trånga gångar.

Jag hann sy dit tre knappar till nos och ögon, men sedan stängde allt ner och jag var tvungen att plocka ihop.
Ni får se en bild på det hela om jag någon gång får för mig att göra klart den...


På kvällen mötte jag Anela och Marik och vi tog spårvagnen till Chalmers studentpub, men det hade inte öppnat än när vi kom dit vid 21.30.
Det blev en sväng till Donken så länge.

Magnum Brownie-glass! God!

Marik med helmysko min.

En äckligt blöthårig Moa. Jävla ösregn.

Anela hade mössa, så hennes hår var torrt och fint minsann!
Att hon stoppade in hela håret så att hon såg ut som en cancersjuk behöver vi inte låtsas om.

Vi åkte tillbaka till Chalmers, men det var bara en störigt småfolk som såg på kö utanför.
De kan knappast ha pluggat på Chalmers. De såg liksom inte ens ut att va över 18.
En kille hade en tröja med texten "SAMLAG" tryckt över hela framsidan.
Ni kanske förstår nivån på folket då.

Så vi drog till puben Vasa Viktoria istället.
Inte mycket bättre där. Högljutt, helt fullt med folk och hur trångt som helst. Kändes som att det var mest 18-åringar även där.
Gosh, vi börjar bli gamla!
Förstår verkligen inte var man går ut i Göteborg...


Kommentarer

Postat av: Anela

Men herregud.. den sista bilden hade nog allmänheten kunnat klara sig utan!

2010-09-25 @ 22:21:37
Postat av: Anonym

2010-09-25 @ 23:00:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0