Hallå eller?!?


Den här veckan har varit en emotionell berg-och-dalbana.

Glad, ledsen, nevös, trött, upprymd, arg, lycklig, pirrig...
Balder i känslor! Hit och dit.
Vad som däremot är klart är att den här veckan har varit jäkligt bra.

Efter jobbet har tiden mestadels spenderats på detta hotellrum:

Med den här sjuka tavlan:

Med de här härliga stockholmarna:


Isak och Mongo-Moa.

Moa och Mongo-Isak.

Robin med pizza.

Robin i mysko pose.

Hannes i mysko pose. Akrobater alltså...

Isak på Skype!

I lördags begav vi oss till vallgraven vid Kungsportsplatsen.

En Paddan-båt åkte förbi. Guiden på båten ropade:
"På tre - ett, två, tre..." och så skrek alla i båten:
"HALLÅ ELLER?!?" på klingande göteborgska och tittade rakt på oss.
Vi hejade glatt tillbaka!

Grabbarna grabbers: Hannes, Petter och Robin.

En väldigt bakis med glad Moa.

Sen utmanade jag killarna på salto. Lite farligt med en backe som sluttade ner mot vattnet och fuktigt gräs, men det gick fint. Alla var grymma, men jag gjorde högst sa de! Robins pikerade var ändå snyggast tycker jag.

Salto steg för steg:

1: Skratta lite och klaga över hur seg och bakis du är.


2: Ta sats och hoppa!

3: Dra upp knäna och undvik att slänga ut armarna lika fult som jag gör.

4: Gruppera.

5: Tightare! Dra i benen utav bara fan.
Ha gärna ett par byxor som inte åker ned så att trosorna syns...

6: Hoppas på en bra landning!
Det kan vara en fördel att sätta upp håret innan så att man ser marken en smula nör man landar.

Det roligaste på hela veckan var nog i lördags då vi körde charader. Fy fasen vad bra alla var! Men är alla teaterapor och vana att uppträda går nog det hela lite lättare.

Titta bara på det här:

Det är så jäkla sjukt hur Hanna lyckas gissa rätt på "göteborgare" bara genom att Hannes viftar lite med fingrarna i luften. Bästa imitationen av bakfull också!

Folket gestaltade Robin Hood, Mikael Persbrant, Barack Obama och Pippi Långstrump på de mest klockrena vis och vi blev bara bättre och bättre på att gissa rätt ju längre vi körde.

Men det sista var riktigt klurigt. Jag skrev en lapp med "Kanske finns det bara du och jag kvar tillslut". Jag gav den till Hannes som klarat det mesta hur lätt som helst. Jag visste att det skulle vara svårt, då jag nästan bara skrivit sådana där småord som binder ihop meningar som är hur knepiga som helst att gestalta, men jag trodde inte att det skulle vara så svårt! De fastande på första ordet där en mängd gissningar som 'fundersam', 'obeslutsam', 'velig' och 'osäker' kom upp. Hur tusan visar man kanske?!? Hela meningen tog nästan en timme att gissa rätt på, även då proffset Petter fick hoppa in och hjälpa till. Galet kul att alla vägrade att ge upp! Och det gick ju tillslut.

Ibland önskar man att vissa personer bodde i Göteborg.

Livet skulle vara så mycket roligare då!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0