Blåsväder och spårvagnskaos

Vinter.
Årstiden då alla tittar ner i marken.
I alla fall i Göteborg.
Här blåser det något överdjävulskt så att snön yr och man inte direkt kan göra annat än att glo ner i backen.
Känns lite otrevligt.

Jaha, nu är det visst problem i spårvagnstrafiken så att alla får gå av och byta till buss. Lär bli trångt.

Men det är inte så förvånande. Jäklar vad det snöade inatt och igår natt. De hinner inte ens med att skotta gångvägarna som de borde. Två decimeter snö och livsfarlig snorhal is under. Superlätt att ta sig fram då!

Får se om jag lyckas ta mig till banken och hem igen. Måste byta batterier till min dosa så att jag kommer åt internetbanken och kan betala räkningar.
Men det går nog, såsmåningom...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0