En liten summering


Snodde en lite sköjsig lista härifrån!

Har du gjort något i år som du aldrig gjort förut?
Börjat studera på universitet, jobbat som vikarie på skolor och förskolor, flyttat in i en lägenhet med bästaste Emelie som vi fått inreda så fint så fint helt själva! Inte som de där fully furnished-lägenheterna i Sydney där allt var lite för opersonligt och trist.
Jag var på en stor festival för första gången! Hur roligt som helst!
Jag har också haft mitt första riktiga förhållande, men det vet ni ju hur det gick med det...
Och så har jag fotat ett bröllop, börjat med cheerleading och besökt England och Norge. Aldrig gjort förrut.


Har du några nyårslöften?

Skrev faktiskt en lista med Marcus, Jimmy och Dylan i förrgår.
Mina löften, eller förhoppningar som vi valde att kalla det:

* Bli av med min ständiga huvudvärk.
* Tjäna minst 6000 i månaden på extrajobb.
* Starta en välbesökt wordpressblogg (ja, tänkte byta portal faktiskt).
* Få en bild publicerad i en tidning.
* Skaffa en grabb.
* Bli bättre på att passa tider.

Det klarar jag va?


Vilka länder besökte du?
Sverige, England och Norge.


Vad var din största framgång 2010?
Kom in på Lärarprogrammet i Göteborg, fixat alla tentor riktigt bra, skaffat en himla fin lägenhet ihop med Emelie trots extrem bostadsbrist, klarat av att leva riktigt bra som student med mycket pengar kvar på kontot, hoppat in som vikarie på olika skolor trots att jag från början var väldigt oerfaren och osäker.

Ett bra år!


Största misstaget?
Kan inte komma på att jag har gjort några misstag som jag verkligen har ångrat i efterhand. Oftast har de flesta klanterier ordnat sig tillslut. Jo, en grej - att jag missade ett tåg till Norrköping och var tvungen att köpa mig en ny biljett. Onödigt klantigt.


Bästa köpet?
Min dator! Ett riktigt bra köp. Och en massa klädfynd i England. Och billiga flygbiljetter till London och Oslo och en hel del billiga tåg- och bussbiljetter till Norrköping, Göteborg och Södertälje.


Vad spenderade du mest pengar på?

En massa resor hit och dit, dator, TV, hyra, cheerleading, kläder...
Förstår inte riktigt hur jag kan ha en massa pengar kvar.


Gjorde någonting dig riktigt glad?

Emelies alla överaskningsmiddagar (måste bjuda igen ju, snart!), roliga fester, Robyn-konserten och hela vistelsen på Peace & Love, alla härliga människor i Göteborg och Norrköping som man alltid har det roligt med, knasiga upptåg och fina grabbar i Nykvarn, London-resan, turnéveckan med cirkusen, skatteåterbäring x 2, knäppa kattbuserier, alla härliga ungar på förskolan.


Den bästa nya personen du träffade?
Omöjligt att välja en. Det här året har jag träffat otroligt många nya härliga personer i samband med Göteborgs-flytten och festivalveckan i Borlänge. Ingen nämnd, ingen glömd.


Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Det har varit mycket både upp och ner. Det har hänt en massa bra saker som verkligen gjort mig glad och fått mig att känna mig stolt över mig själv och mitt liv, men också två dödsfall som berört mig väldigt mycket och som inte gjort vardagen lättare precis. Och ett distansförhållande som var bitvis riktigt bra, men samtidigt väldigt ledsamt och jobbigt när man inte kunde ses på flera veckor.


Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?
Stromae – Alors On Danse - Radio Edit
Jag säger bara: Peace & Love-dansen!

Biffy Clyro – Many Of Horror [When We Collide]
Bandet jag missade på Peace & Love då de spelade samtidigt som Robyn, som jag sedan började lyssna väldigt mycket på och som Anela och jag skulle sett i oktober. Den konserten blev inställd. Jävla skit.

Robyn – Hang With Me
Behövs det en närmare förklaring?

Benny Andersson – Tröstevisa
Bästa söndagssittningen med infiradet av November!

Olle Hedberg – No Diggity
Snyggingen från Idol som man inte kan få nog av.

Edit Piaf – La vie en rose
Tror nog bara att det är Emelie, Anela, Bella och Peter och fattar det här, men det var nog en av årets mest märkliga upplevelser.

Kaia Huuse – Moa
Tvåtusentios perfekta egoboostlåt!


Favoritprogram på TV?
Idol!
Lite sällskap!
Bonde söker fru!
BRA TV!

Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
Fyllde lägenheten av roliga människor och festade loss.
Till och med en Gotlänning och folk från Trollhättan slank med!


Fyfasen vilket bra år det har varit nu när jag tänker efter!
Hurra för 2010!

Sen hade ju vissa saker helst inte behövt hända, som dödsfallen exempelvis, men sådant lär det inte bli mindre av i framtiden...

Årets sista bild!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0