Hemma!



I torsdags: IKEA Kållered för köp av ramar.

Idag: IKEA Bäckebol för köp av hylla, lådor, handdukar och lite fler ramar.

Började med att besöka restaurangen såklart
Pannkakor med ost- och spenatfyllning samt sallad 19:-.
Äppelkaka med vaniljsås 19:-.
Grymt gott och grymt billigt!

Jag gillar att gå runt på IKEA ensam i min takt, spana på fina grejer och skissa på framtida inredningsplaner i huvudet. Avkopplande.

Men idag blev en massa spring fram och tillbaka i varuhuset för att hitta allt jag skulle ha.
Först hittade jag inte de lådor jag tänkt köpa. Det visade sig att de var slut.
Tog ett par andra lådor i svart, men sedan när jag gick ner till lagret och fick se de lådorna uppställda i hyllan passade det inte alls. Gick och bytte till vita lådor istället. Gick tillbaka till lagret, hittade visningsexemplaret av hyllan, men inte hyllan nerpackad i kartongen man ska ta med sig hem. Det visade sig att de hade möblerat om lite käckt och ställt kartongerna någon helt annanstans.
Tillslut fick jag tag på allting och så började mardrömsfärden hem.

Jag har nog aldrig någonsin varit så slut i kroppen som efter att jag bar hem det här helt själv.
Hyllan på 19 kg och så kassen på säkert 5 kg.
Fick stanna flera gånger, vila kartongen på ena benet och byta grepp.
Egentligen inte så extremt tungt, med det var riktigt svårt att få något bra grepp runt kartongen, plus att kassen tyngde ner mer på ena sidan. Mjölksyra i armarna? Javisst!
Oskar orkade knappt flytta kartongen från hallen till mitt rum när jag kom hem och inte kunde röra mig mer, haha.

Jag skakar fortfarande.
Det här var mycket värre än att bära hem den otympliga TVn eller spegeln!
Och nu ska man bara skruva ihop skiten.
Yes alltså!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0