Kjolshopping, oviss väntan, tacos och vinmys


Ja, jag kom ju hem tillslut.
Efter bara 40 minuters väntan.
Visst, det går bra att vänta så länge om man vet när spårvagnen kommer.
Då kan man hitta på något annat under tiden.
Men står man bara där och inte vet någonting, om det tänker komma någon spårvagn överhuvudtaget eller om de sätter in bussar istället som man inte ens vet var de kommer att gå ifrån, då är det inte så jäkla kul.
De brukar vara duktiga på att informera via högtalarna annars, men visst inte idag.
Till på köpet har jag jordens jobbigaste migrän också. Tack för det!


Nu blir det strax tacos-lagning med Emelie och Jonas.
Och så lite vin, ost och kex på det. Blir nog en bra kväll ändå.

Lite bilder från dagen:

Jag undrar lite hur jag fick den dumma idén att gå på stan en fredag eftermiddag.
Ni ser ju hur tjockt det är med människor! Lite paniksvettningar inne i affärerna och sådär.


Hittade tillslut kjolen som jag varit på jakt efter i alla fem H&M-affärer inne i stan, men som inte funnits i rätt storlek någonstans. Men ni hittade jag den, vid Valand. Tjoho!
Linnet jag fyndade igår för 30 spänn ser ni ovan med.

Jag kan inte låta bli att koka lite av irritation inombords när tröjan man köpt för 299 kr är nedsatt till 100 kr.
I rätt storlek dessutom! Morr!

Galet mycket folk vid Backaplan.
Kaos när alla sprang hit och dit och försökte hitta alternativa vägar hem.
Jag hetsringde Sofie till och med och bad snällt om skjuts hem och lockade med vinmys ikväll.
Men hon var visst långt bort i Partille och hade andra planer för kvällen. Typiskt!
Men hem kom vi nog allihop, tillslut.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0