a monkey needs to dance so do you


Johnossi på Liseberg - en riktigt, riktigt bra konsert!


Min kamera och jag är inte riktigt vänner längre. Den blir mer och mer trasig känns det som.
Autofokus fungerar bara skapligt tillsammas med ett av mina objektiv och med de andra går det inte alls. Därför kan jag inte fota med mitt objektiv med bländare 1.8 (ger väldigt skarpa bilder trots dåligt ljus) och inte heller mitt teleobjektiv (=mycket zoom), så det här var det bästa jag fick ihop!


Vi kom dit runt 19.20 och då var det såhär lite folk. Gick och tog en hamburgare och ställde oss sedan ganska långt fram, precis vid det andra kravallstaketet. Strax innan spelningen drog igång började det fylla på och det blev helt tjockt med folk bakom oss. Bra att vara där ett tag innan!

Sofie och jag.

I början kände vi inte igen alls många låtar, men mot mitten av konserten drog det igång på riktigt och de fick verkligen publiken med sig i låtar som What's the point, Man must dance, Execusion song, Summerbreeze och Roscoe. Av de låtar jag inte hört tidigare gav de mig en hel del nya favoriter. Precis så det ska vara.

Trots att de bara är två personer på scen låter det riktigt maffigt. Som att ett helt band spelar för fullt. Tufft!

Glad tjej i rosa...

Ögonkontakt!

John ensam med gitarren sjungades Summerbreeze. Fantasktiskt!


Slängde ihop ett litet medley med i stort sett alla låtar från konserten. Ljudet är tyvärr inte det bästa vid mycket bas och dundrande trummor, men titta, lyssna och njut!

De mest populära låtarna:
Executions song + Man must dance: 04.14
Roscoe + Summerbreeze: 04.43
What's the point: 12.02
18 karat gold: 14.22


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0