Köttfärsfylld paprika


Lagade köttfärsfylld paprika till middag idag.

Första gången jag testade detta och det blev riktigt smarrigt!

Först gjorde jag en köttfärssås på 350 g blandfärs, hackad gullök, krossade tomater, creme fraiche, grekisk köttfärskrydda, örtsalt, peppar, curry, chilipulver och paprikakrydda.

Sedan kokade jag en dl couscous och blandade i den i köttfärssåsen och fyllde sedan paprikorna. Toppade med lite riven ost och så skjuts in i ugnen på 175 grader i sissodär en 20 minuter tills paprikan mjuknat något.



En gammal youghurtburk blev perfekt frysförvaring! De vita paprikorna fick åka in i kylen. En stor röd paprika var faktiskt tillräckligt mättande och det blev dessutom en massa köttfärs och couscous över. Hurra för storkok! Nu har jag lite i frysen att ta fram när man inte orkar/hinner laga mat.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0