Tiden efter studenten

Emelie och Jonas åkte just iväg till en muslimsk bröllopsfest. Låter spännande! Blir lite avis. Jag vill också äta god mat och umgås med glada människor. Framförallt vill jag se Jonas hålla sitt tal till brudgummen som han var så nervös inför.

Det kom två kompisar till Jonas och den enes flickvän hem till oss som Emelie och Jonas skulle åka bil med till festen. Och vilket sammanträffande - flickvännen var Leila från min och Emelies gymnasieklass! Hahaha, vad förvånade vi blev!
Världen känns allt bra liten ibland...

Tre år sen vi slutade gymnasiet nu. Och gud vad mycket som har hänt på de tre åren!
Jobbade på Folkbladet och med skolfoto direkt efter studenten, åkte sedan till Australien i november, flyttade in i vår första egna lägenhet i Sydney, jobbade som säljare, reste upp längs östkusten - surfade, seglade, dök, umgicks med underbart roliga människor, flög till Nya Zeeland, hyrde bil och hoppade fallskärm, tillbaka till Australien - jobbade som studiofotograf och hyrde vår andra lägenhet tillsammans med galna fransmän, en italienare och en engelsman. Åkte tillbaka till Sverige och jobbade med skolfoto några månader till, åkte till Riga med cirkusen och vann andrapris på en stor festival, flyttade till Göteborg och hyrde egen stor lägenhet på riktigt på riktigt med egna möbler, började plugga till lärare, lärde känna en massa härligt folk, började jobba som vikarie, åkte på min första festival, gick med i en cheerleadinggrupp och började träna freerunning, fick ett antal barnvaktsjobb, åkte till Oslo x 2, London x 2 och Köpenhamn. Puh!

Det har varit en himla bra tid efter studenten måste jag säga! Och bättre ska det bli! Men att slå Australienresan blir nog svårt...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0