Ultimate Cheer Camp!


Cheerleadingläger i Oslo!
Nu var det två veckor sen vi var där, men bättre sent än aldrig...

Mina tre tokiga kumpaner: Anna, Karro och Sabina!

Galet mycket folk var det här!
De flesta från Norge, men även tre lag från Sverige, och så tränare från Norge, Finland och USA.
Här är det fruktpaus från stuntträningen.

Köpte mig ett par snygga cheershorts.

Yeah!

Lite uppvärmning...

En heel stretch.

Efter att ha sovit sissodär 4 timmar och sedan kört bil i 4 timmar gav gratis Red Bull lite välbehövlig energi!

Efter en riktigt bra förstadagsträning med en mängd nya stunt, lite dans och lagrutin begav vi oss ut i skogen för lite hederlig camping!
Idrottshögskolan där vi höll till låg precis bredvid en jättefin sjö. En plats som gjort för att slå upp ett tält och grilla lite korv.


Sexigt Karro!

Sötungar!

Kimberly tältade tillsammans med Skea.

Åh, det var så galet fint här!
"Som en svensk idyll" kom jag på mig själv med att tänka, innan jag mindes att vi inte alls var i Sverige.



Körv!
Kimberly, Skea och Sabina.



Men jag sov inte i tält inte! Nej, jag begav mig in till Oslo för att övernatta hos min finfina forna dagiskompis Linda som flyttat dit.

Först blev det en liten rundvandring i innerstaden då jag gick åt fel håll från tunnelbanan...
Nationalteatern ser ni här.

Men sen hittade jag rätt. Mot slottet!

Fin utsikt från slottsbacken.

Genom en liten park skulle jag...

...och sedan var jag framme. Hej Linda i fönstret!
Riktigt bra läge att bo på måste jag säga. Knappt 10 minuterns promenad in till stan.

Linda som visst bytt nationalitet.

En galet fin lägenhet hade hon som delades med två svenska tjejer.

Snyggt med LP-skivor på väggen!

Mys!

Det bjöds på smarrig efterrätt!

Martina och Sofia ser lagom nyktra ut...haha! Men någon fylla märkte jag faktiskt inte av.

Riktigt trevlig kväll var det minsann! Sov ett slag på loftet och sedan iväg igen för lite mer cheerträning.

Ja, såhär såg det ut för det mesta. Stuntgrupper i klungor och en massa folk som kastades upp lite här och var.

Träningen avslutades med en massa uppvisningar av saker vi tränat in under dagen och tävlingar. Jag var med i en tävling där man skulle göra så många salto (bakåtvolter i luften) på rad som möjligt. Det räknades i ganska snabbt tempo: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, och på varje 1:a skulle man göra en salto. Tror jag gjorde över 15 stycken på rad tills jag inte orkade längre och ramlade ihop i en liten hög. Kom typ på 5:e plats av över 20 deltagare, så jag kände mig nöjd!

Efter 7 timmars träning, ömma kroppar och trötta huvuden bar det av hem igen,
i denna snygga bil från Rent a Wreck. Precis en sådan jag själv ägde för ett par år sedan!

Såhär stod det i avtalet, det kändes ju tryggt:

Hyrestagaren är införstådd med att bilen är av äldre årgång och pga detta har större risk att få driftstopp jämfört med en ny bil. Det avråds särför från att hyra bilen under omständigheter där förseningar inte får uppstå.

Haha! Men dit och hem kom vi i alla fall utan minsta problem. Kanske berodde det på att jag är en så utomordentlig chaufför?

Jäkligt kul och välorganiserat läger var det! Kan absolut tänka mig att åka dit även nästa år.
Slänger nog upp lite filmer här med så småningom...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0