Den djälvulska naturen


Vem är jäveln som gjorde så att människor blev ALLERGISKA MOT NATUREN?
Det här med pollenallergi förstör mitt liv lite.

Soliga, varma dagar är vi ute nästan hela dagarna på förskolan, vilket jag normalt sett tycker är hur härligt som helst, men nu gör det jobbet till ett litet helvete.
Det kliar i ögon, näsa, mun och hals konstant. Näsan rinner/blir täppt, jag nyser, huvudet dunkar och känns som en stor geggig boll som inte riktigt kan tänka klart. Av antihistaminet i medicinen blir jag oerhört trött och somnar på varenda bussresa till och från arbetet.

Det här inte inte roligt! Och den receptfria medicineringen hjälper verkligen inte fullt ut, trots att jag både käkar tabletter, tar ögondroppar och nässpray. Kanske borde uppsöka en läkare.

Från Peace & Love förra året. Det kliar i näsan!
Ser verkligen inte fram emot den delen av festivalen. Konstant kliande då man till och med sover utomhus.  Hoppas att pollenhalterna minskat lite tills dess.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0