Bärpaj och VIDEO


Det är soligt idag.
Det gillas!
Men mitt huvud känns tungt. Som om jag går runt med en stor glasskål omkring skallen.
Jag hör inte riktigt som jag ska, uppfattar saker långsamt, känner mig nedtyngd.
Ögonen svider, näsan rinner, halsen värker.
En helt vanlig förkylning. Det gillas inte!

Det känns i alla fall lite bättre efter en kopp te och Emelies goda bärpaj!

Tog en solskenspromenad förrut. Härligt!
Vandrade bort till Friskväderstorget två hållplatser härifrån, gick ett slag i skogen intill och sedan tillbaka hem. En promenad på en timme ungefär. Har aldrig gått åt det hållet förut. Tar gärna spårvagnen en bit in mot stan och utforskar områdena där, men jag har aldrig åkt mot norra Biskopsgården och Länsmansgården. Fanns en del fina omgivningar, men det mesta var rätt slitet.

Barmark och 5 plusgrader idag. Hurra för vår!

Hållplatsen Friskväderstorget. Spännande, spännande.

Tycker att den här skylten är riktigt komisk. Vet inte riktigt varför.
Kanske är det för att den känns så gammaldags. Hur ofta ser man sådanahär skyltar, där det beskrivs vad som säljs, utan butikernas namn och logotyper? Ännu roligare blir det när de skrivit pizza och video med versaler. Som att det var viktigast av allt!

Hittade ett litet promenadstråk genom skogen påväg hem. Mys.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0