Rysar-semi


Kollade just igenom andra semifinalen i Eurovision Song Contest, då jag tränade sent igårkväll och missade gårdagens livesändning.
Båda semifinalerna hade en hel del riktigt bra bildrag, men i den andra semifinalen kändes det som att det var en hårdare kamp om platserna. Tippade rätt på 7 av 10 bidrag att gå vidare till final från första semifinalen, medan jag skrev ned hela 16 bidrag i den andra. Betydligt svårare att gissa sig till vilka som skulle kamma hem mest poäng här.
Och vilken rysartävling det blev sen!

Av de 10 länder att gå vidare till final från semifinal två ropades Sverige upp som det allra sista landet (utan inbördes ordning). Jag satt med hjärtat i halsgropen och kände mig oerhört fånig för att jag faktiskt blev nervös på riktigt.
Det blir ju ingen riktigt Eurovision-fest utan Sverige på lördag liksom!
Vinnartippad, den där Saade. Får hoppas att Europa röstar.

En liten intervju, bara för att han är snygg:


Och så har vi konkurrenterna det talas allra mest om, från Irland - Jedward.
Kan inte bestämma mig för om de bara är jäkligt töntiga och irriterande, helsköna och galet söta, eller ja... jag vet inte, avgör själva!
Man skrattar gott åt deras hysteriska babbel i alla fall:


Det blev inget dokumenterande av gymnastik-SM i Halmstad i helgen för min del, så finalen ses imorgon tillsammans med Emelie hemma hos Bella och Peter i deras nya lägenhet.
Det blir hur bra som helst! Schlagerkläder på!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0