Konfirmation och gamla minnen


Gick och la mig riktigt sent igår, men blev tidigt telefonväckt av Bella, 08.00.
Vet inte riktigt om det okej... hehe.

Så nu blev dagens planer ändrade lite.

Hade tänkt spendera hela dagen med att plugga; hade till och med gjort ett fint litet schema där jag planerade in varenda minut med uppgifter som ska skriva, böcker som ska läsas, lite jobb som ska sökas och så små mat-, slösurf- och promenadpauser.

Men nu blir det istället konfirmation i Torslanda Kyrka! Mina kvarter liksom, nära där jag har praktik. Har till och med varit där med förskolan där jag praktiserade förut för att kolla på ett litet julspel inför advent.
Vet inte vem som skulle konfirmeras riktigt, någon Bella hon känner, oklart vem. En kusin kanske det var. I alla fall hade hon ingen lust att gå själv, så jag får följa med som moraliskt stöd, eller något.

Blir nog spännande! Jag behöver komma ut lite i vilket fall. Och mitt fina schema är jag nästan säker på att jag hade frångått en smula i vilket fall. Disciplin när det kommer till skoluppgifter utan att känna någon inlämningsstress är inte min starka sida (hela tre dagar kvar att göra den på...).

Jag själv är inte konfirmerad, men däremot min bror.
Letade igenom datorn efter lite bilder därifrån, men fann inget alls. Däremot hittade jag dessa från samma år och året efter 2006-2007:

Brorsan i en yngre variant.

Min melankoliska syster med väldigt korta ben. Helt andra proportioner i kroppen om man jämför med nu.

Följande bilder är från samma datum 070222:

Min galna syster!

En glad Moa på McDonalds.


Anna som ser väldigt annorlunda ut mot sitt nutida jag och Maria med oranget hår.

Jag med en väldigt lustig min och skumt hår.

Häng hos Robin. Folk jag umgicks med på den tiden - Cia, Jessica och Wille.

Inflyttningsfest hos Som och Tymmo. Här Patrik och Som.

Maria (på den tiden även kallad Zlok) och Walle med gigantiskt hår.

En mycket händelserik dag verkar det som!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0