Nytt raggningsknep?

Igår på väg hem med spårvagnen knackade plötsligt en kille på min axel. Jag vände mig om.
"Lägg tutan" sa han och pekade på min telefon där jag spelade Wordfeud.

Va? Spelar jag så dåligt, att en okänd kille känner att han behöver hjälpa mig att få till något bra ord? Eller kanske var det hela ett lite annorlunda raggningsförsök. Hoppas nästan på det sistnämnda...

För det ska tilläggas att jag då spelade med den nya ordlistan från Svenska Akademien, där man endast får lägga grundformen av orden, så hans förslag funkade alltså inte. Där blev han allt lite paff!

För att visa art jag inte alls är kass ska ni få se mina två bästa ord jag fått riktigt megahöga poäng för, en liten självförtroendeboost sådär:

Tjoho!

Den här gav inte överdrivet mycket poäng, men jag tycker att jag lyckades passa in den snyggt, med fem andra ord!

Svenska och engelska brukar gå bra, men jag och Emelie fick för oss att testa på att spela på spanska. Den matchen gav vi upp ganska snabbt. Titta på alla sjuka bokstäver liksom! Dessutom kanske det hade varit en liten fördel om någon av oss faktiskt kunde spanska...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0