Paraplyer i taket


Vad har jag haft för mig de senaste dagarna?
Jo, jag har haft praktik hela veckan och lärt mig hur mycket som helst!
Med världens härligaste och mest hjälpsamma handledare och den charmigaste tredjeklassen jag någonsin varit med om. Jag har ställt hur många frågor som helst om allt jag kan komma på. Detta för att ha ett bra underlag till rapporten som ska lämnas in och för att lära mig bra metoder för att göra planeringar och skriva utvärderingar tills jag själv ska bli lärare. Jag har antecknat, antecknat, antecknat tills jag fått kramp i handen. Vore det inte smidigt om man kunde skriva lika bra med vänster?
Dessutom har jag haft träning eller varit barnvakt varje kväll, så det har inte blivit mycket tid hemma alls. Lite uttröttande om man säger så, men en väldigt rolig vecka!

Nu i helgen blev det härligt umgänge med underbara vänner.

Afterwork gånger två på fredagen. Först med Emelie och Jonas på Bryggeriet:


Och sedan med Bella, Peter, Rickard och Anna Isabelle på Mitt andra hem på Andra Långg:

Här hade de paraplyer i taket minsann! Vi var där tidigt, strax efter 18, men runt tolvtiden blev det helt smockat med folk här kan jag lova!

Rickard och Peter.

Bella och jag.
Bella nummer 2 - Anna Isabelle, fastnade visst inte på bild, trots att hon var ett riktigt charmtroll. Trevligare och pratgladare får man leta efter! Bella, Bella och jag får allt ta och hooka upp igen inom en snar framtid!

Igår blev det lite stillsammare, men minst lika trevligt.
En fika i Haga med finaste Hanna:




Det var riktigt skitväder, men en hel del folk ute ändå (naturligvis syns det inte här...), för det är alltid himla mysigt att vandra runt i de små gränderna bland de fina husen.

Vid Järntorget hittade jag en vacker dam.

Nä, nu ska jag skriva ett par rader till på rapporten innan läggdags.
Imorgon väntar vikariejobb och ännu mer skrivande. Tjohej!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0