Den fina staden


I helgen åkte jag till Norrköping ett par dagar för att hälsa på alla fina vänner och världens bästa familj.
Jossan återvände från England och Anna åkte hem från Bollnäs. Det blev filmkväll hemma hos Icka och Johan och en fika med Marcus, Dylan och Lovisa. Hur kul som helst att  pricka in så många vänner på tre dagar!
Jag hann även med en promenad i Industirlandskapet i väntan på bussen hem från stan.
Norrköping är faktiskt en riktigt riktigt fin stad. Nu när jag inte är där så ofta uppskattar jag staden på ett helt annat sätt. Får lite distans och något att jämföra med. Göteborg är underbart på många sätt, men såhär fina miljöer finns det inte här!
Spånka på Drottninggatan
Louis De Geer Konsert och Kongress
Fina Strömmen.
Konsterthuset från Strömmen-hållet.
1804 står det på fasaden. Ganska gammalt...
Ingången till restaurang- och butiksområdet Knäppingsborg.
Rådhuset där min kära moder jobbar.
Skvallertorget.
Bergsbron.
Utkik över Strömmen från Bergsbron, med fina gula Strykjärnet där Arbetets museum ligger.
Kårhuset Trappan.
Om kvällarna ljussätts vattenfallet i en massa olika färger.
Det får det bli kort på någon annan gång!


Kommentarer

Postat av: Nails BY Dolly

vilken fin stad vi bor i :)

2012-04-17 @ 13:35:22
URL: http://nailsbydolly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0