Påskpatrik

Torsdagen var en väldigt bra dag. Och en hemsk dag.
Jag var på Folkemöte (ungdomsredaktionen) på Folkbladet. Jag fixade åt mig en massa nya jobb.
På fredag blir vi ett helt gäng som testar TV-spel hemma hos Patrik. Singstar, Guitar Hero, Dansmatta, Wii. Sjukt kul ska vi ha!
Om några veckor ska jag vara fotograf till ett reportage om utbytesstudenter.
Jag ska skriva en påskkrönika. Jag ska klä ut Patrik till påskkärring (han blev mer eller mindre tvingad, eftersom ingen annan ville ställa upp...) och fota honom i skolans studio. Sedan ska jag trixa dit en massa pilar och förklaringar på vad man ska ha på sig för att bli den perfekta påskkärringen. Haha, ser fram emot detta!

Jag lyckades fixa lite mer betalt från chefredaktören. Jag var osäker på om jag skulle få något för Kentbilderna eller inte. De blev ju publicerade, så det borde jag, tyckte jag.
- Det är klart att du ska ha betalt för dem! sa Christer.
600 för Kentbilderna. 300 till på Vitoldsporträttet. Glad, glad, glad!

Sen bar det av till cikusen för rolig träning och inspelning av Lekmännens nummer som ska skickas till Talang 2008.

image265
Lovisa klädde ut sig själv till kille, eftersom hon är enda tjejen i numret. Så jäkla bra! Hon är duktig på att sminka sig, folk kände inte igen henne alls.

Jag vill bara slänga min kamera i väggen. Autofokuset bråkar hela tiden, så så värst bra bilder blev det inte. Funderar på att lämna in den.

image267
image272





Sedan försvann min mobil. Jag gick sönder.


Kommentarer

Postat av: Geccod

Härligt med lite jobb! :D

Bilderna blev riktigt coola med alla volter och så. Hehe, jag ser dynglång ut på den där jag håller i plinten.

2008-03-02 @ 20:23:42
URL: http://geccod.blogg.se
Postat av: Eva Linder

Men herregud vilka roliga bilder (ja, bra också) men framförallt: "hur fanken kan man få till Lovisas uttryck:) UNDERBART!!! Det är ju egentligen bara vackra människor som kan få till sig så där.
Kul gäng, hoppas att alla nu kommer med på sommarturnén, vore roligt en sista gång innan alla blir gubbs på riktigt.

2008-03-03 @ 09:12:51
Postat av: emelie

Jag är avundsjuk på dig, jag dör snart..Jag vill med skriva krönikor å så, istället för att svara "välkommen till telia bredbanssupport mitt namn är emelie Hofman"

2008-03-03 @ 17:10:06
URL: http://midnight.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0